Incentive reizen zijn echte uitdagingen geworden voor bedrijven. VO heeft heel wat ervaring opgedaan met incentives als events om de dromen van uw teams waar te maken. Onlangs vlogen twee klanten naar Marrakech ...
Wanneer VO uitpakt met zijn 'incentives als events ', dan is het einddoel de maan. Elke zakenreis dient immers een weloverwogen event te zijn dat een bepaald verhaal vertelt. Dat was bijvoorbeeld het geval voor twee recente uitstappen naar Marrakech. Twee bedrijven wilden Marokko gaan ontdekken en hun werknemers laten kennismaken met de woestijn, de grote stad en de palmbossen.
Het ene bedrijf, dat actief is in management consultancy, nam zijn zowat vijftig werknemers mee om de tiende verjaardag te vieren van het bedrijf. Het andere bedrijf, gespecialiseerd in IT, bood deze incentive aan aan meer dan tweehonderd werknemers die hun target hadden behaald. Voor deze twee ervaringen kon VO putten uit zijn expertise om events en reizen naadloos met elkaar te combineren. De magie van de bestemming en het wauw-effect van het event vormden een perfecte cocktail.
De magie van de locatie
De locatie van een event is vandaag een belangrijke, misschien zelfs wel dé belangrijkste factor. Waar het event plaatsvindt, is een eenvoudige vraag, maar het antwoord erop is cruciaal bij het organiseren van een incentive.
De bedoeling is om een exclusieve locatie te vinden, die nog niet (alom) bekend is, of die zodanig is ingericht dat ze onvergetelijk wordt. VO zette zijn creatieve brein aan het werk en behaalde tweemaal een voltreffer in Marrakech voor deze twee sterk verschillende incentives.
Voor de groep van 215 mensen werd er gekozen voor een hoogstaand privéhotel gelegen in de Palmaraie, een natuurreservaat in de buurt van Marrakech. Terwijl de stad gedurende een dag het speelterrein was voor inventieve spelletjes die draaiden rond de waarden van het bedrijf, beleefden de deelnemers tijdens een fantastische avond een uitzonderlijke ervaring in twee tijdelijke dorpen in de palmbossen. Ze konden zich er onderdompelen in drie verschillende sferen: een traditionele sfeer met berbertenten, een spektakel met vuurspuwers en een feestnacht met DJ.
Doelen in de duinen
Een andere incentive, een andere ambiance, een andere locatie die even magisch is! Zowat vijftig mensen trokken naar een kamp te midden van de Agafay-woestijn, dat amper twee weken voor hun aankomst was opgetrokken. Een echte opsteker voor de klant die gebruik kon maken van het enige kamp in de buurt dat voorzien was van een zwembad met zicht op de woestijn!
Op het programma stonden twee nachten die deden denken aan de vertellingen van Duizend-en-een-Nacht, en ritjes in de duinen met quads of op de rug van een dromedaris.
Alles zien, volgen en in goede banen leiden
Om dit resultaat en deze kwalitatieve locaties, leveranciers en activiteiten mogelijk te maken, was er bijzonder veel voorbereidingswerk nodig. Improvisatie was hier echt geen optie. Elk event dat wordt georganiseerd in het buitenland, dient zich immers te schikken naar de gewoonten en gebruiken van het land. Hier rekening mee houden, is cruciaal om alles harmonieus te laten verlopen.
Verschillende leden van VO hadden de locaties verkend en dankzij een goed plaatselijk netwerk konden deze twee incentives met recht en reden een succes genoemd worden. De toegevoegde waarde van een bureau zoals VO ligt in het feit dat het een proactieve en waakzame duizendpoot is, die kort op de bal speelt en alles met argusogen opvolgt. Op die manier bezorgt VO klanten een unieke ervaring zonder zorgen, problemen of nare verrassingen (op het vlak van organisatie, timing en dergelijke).
Na Marokko: Oman en Tanzania
Het Marokkaanse avontuur is voorlopig achter de rug en de VO incentive is momenteel op prospectie in Madrid, Oman en zelfs Tanzania en Ethiopië voor 2020. Ook daar liggen weer enkele mooie uitdagingen om aan te gaan.