Alle blog artikles door

Wat heeft uw publiek vandaag nodig? door Manon Glauden

15 september 2021
pexels-marek-339379

Anderhalf jaar na de komst van COVID en alle gevolgen van dien voor onze levensstijl, blijkt uit tal van studies dat onze samenleving en de mening van burgers, werknemers en consumenten voorgoed zijn veranderd.

Nood aan zingeving

Uit een enquête van SD Worx bijvoorbeeld blijkt dat 48% van de bedrijven blijft telewerken, ondanks de ondertussen welbekende nadelen daarvan: gebrek aan sociale banden en collectieve wedijver, isolement, eentonigheid, verlies van betekenis en motivatie (ABCI en UCL). Werknemers willen inderdaad meer flexibiliteit en autonomie om in alle vrijheid hun welzijn te verzekeren (HR Liantis). Hoe kunnen we deze fysieke en emotionele afstand herstellen?

Bij VO Event zijn we ervan overtuigd dat de terugkeer van evenementen zal helpen om deze uitdaging aan te gaan. Bedrijfsevenementen zijn altijd een krachtig communicatiemiddel geweest en dat zal ook in de toekomst zo blijven, op voorwaarde echter dat ze zich ook aanpassen, net zoals alle andere communicatiemiddelen dat hebben moeten doen.

Visie en waarden zijn meer dan ooit de inhoud die centraal moet staan bij elk evenement om het publiek achter de missie van het bedrijf te scharen en opnieuw zin te geven aan het werk dat iedereen dag na dag verricht.

Nood aan ervaringen en het gevoel deel uit te maken van een gemeenschap

Tweede belangrijke focus: de mens in het middelpunt. Werknemers zullen nood hebben aan momenten van gezelligheid, aan tijd om bij te praten. Geen drukke agenda's meer: het is tijd om elkaar te ontmoeten en samen dingen te delen. Het doel van de interne evenementen van morgen is dan ook om in alle veiligheid een unieke en vernieuwende ervaring te bieden die alle werknemers opnieuw met het bedrijf, maar ook met elkaar in contact brengt.

En de consument? Die heeft nood aan authenticiteit en transparantie

Een onderzoek van Opinionway voor Salesforce toont aan dat 63% van de consumenten nu meer aandacht heeft voor het engagement van bedrijven. De relatie ontstaat niet langer uitsluitend op het moment van de verkoop, waarbij alleen rekening wordt gehouden met het product of de dienst. Het vertrouwen wordt voor, tijdens en na de aankoop opgebouwd. […]

Ook op dit vlak zijn we ervan overtuigd dat een klantenevenement een krachtig middel is om het eigen verhaal en de eigen ambities over te brengen en bij te dragen tot de totstandkoming van een gemeenschap rond gedeelde waarden. Met een lancering, een stand, een activering - live, digitaal of hybride -, kunt u uw doelgroep bereiken op een andere manier dan door producten te verkopen, door uw boodschap over te brengen en de betrokkenheid bij uw merk te versterken.

Meer blog artikels

  • De heropstart van de eventsector in drie stappen volgens VO

    News
  • Overzicht van duurzame innovatie bij VO

    News
  • Inhoud: een essentieel onderdeel in de beleving van een evenement

    Code