Alle blog artikles door

VO Event en Studio Gondo, de kunst van een creatief duo door Fabian Vanhouche

15 maart 2019
unicef 4
proximus3
proximus6
unicef 4
un 5
proximus2
unicef 3

Voeg een vleugje fijngevoeligheid en visie van een kunstenaar toe aan een event en het krijgt meteen een andere dimensie. Voor net dat tikkeltje meer kan VO Event rekenen op Studio Gondo, ontdekker van kunstenaarstalent en uitvinder van nooit geziene ervaringen met merken en bedrijven als inspiratiebron.

Studio Gondo werd eind 2017 opgericht en wierp zich sindsdien op als leverancier van artistieke ideeën voor de volledige VO-constellatie. Ons kantoor is dus vaste klant. Als dynamisch cultuurexpert ontwikkelde Studio Gondo de capaciteit om werelden die vroeger ver uit elkaar lagen, weer met elkaar te verbinden: enerzijds de kunstwereld en anderzijds de bedrijven en merken. "Dankzij onze ervaring kunnen we makkelijker een brug slaan tussen deze twee werelden die normaal gezien niet met elkaar samenwerken", benadrukt Gilles Parmentier, Managing Director van Studio Gondo. "Het voornaamste is dat we de behoeften van de klant in detail begrijpen en ze vervolgens koppelen aan de visie van een of meerdere kunstenaars. Daarna laten we ze samensmelten in een gemeenschappelijke denkoefening en een nooit geziene realisatie van hun project op maat."

Daarvoor hebben we wel één grote vereiste: we moeten vanaf de eerste brainstorming betrokken worden bij het project. Op die manier kunnen we zo goed mogelijk voeling krijgen met het DNA, het verleden, het heden en de toekomst van het bedrijf en de strategische denkoefening naar een nog hoger niveau tillen om zo uiteindelijk uit te komen bij gedurfde storytellings die ook echt een betekenis hebben.

Om tot die oplossingen te komen, gaat het team van Gondo flexibel en met een gezonde nieuwsgierigheid aan de slag op alle terreinen van de moderne creaties: tentoonstellingen, festivals, concerten, workshops, kunstenaarscollectieven, design, mode en zelfs toprestaurants. Kortom, overal waar innovatieve creaties aanwezig zijn.

Proximus, Unicef en Deloitte: drie kunstige voorbeelden!

Sinds zijn oprichting heeft Studio Gondo, in samenwerking met VO Event, al duidelijk laten zien waarom zijn inbreng zo belangrijk is. Voorbeelden daarvan zijn projecten die door Studio Gondo of VO werden georganiseerd. Een woordje uitleg bij deze drie.

 

Proximus – Night of ICT

Voor zijn jaarlijkse 'Night of ICT' koos de Belgische telecomoperator in november 2018 voor een vleugje kunst in harmonie met de gekozen locatie: Kanal – Centre Pompidou. De uitdaging? Via verschillende artistieke actings voorstellen hoe de mens evolueerde binnen de technologie en daarbij ook de locatie van het event in de kijker zetten.

De nooit geziene samenwerking tussen de Franse lichtkunstenaar Romain Tardy en choreografe Leslie Mannès zorgde voor dansende beelden in combinatie met een lichtspel dat symbool stond voor de innovatie van de nieuwe technologieën. Zodra de genodigden binnenkwamen, werden zij ondergedompeld in een fijngevoelige en intrigerende choreografie. De expertise van VO Event op het vlak van organisatie, logistiek en techniek deed de rest.

 

Unicef – EduAction Day

Een maand eerder, ook in het Brusselse Kanal, stelde het duo VO Event-Studio Gondo een gevarieerd dagprogramma samen met toespraken, workshops en voorstellingen voor de donateurs van Unicef België. Speciaal voor deze 'EduAction Day' bracht Studio Gondo een divers groepje kunstenaars samen, van Denis Meyers en afficheontwerpster Teresa Sdralevich tot muziekperformer Bai Kamara Jr. Dankzij getuigenissen en de ontmoetingen met experts en artiesten, kregen de 1000 donateurs een gloednieuwe blik op de projecten die Unicef organiseert rond onderwijs voor kinderen.

 

Deloitte – DiverCities

In aansluiting op zijn Impact Day vroeg het internationale adviesbedrijf VO Event om een evenement op te zetten in lijn met zijn sociaal-culturele engagement. En dat bracht ons bij DiverCities, een concept rond een dubbele thematiek: de grote steden wereldwijd en hun culturele diversiteit, een waarde die Deloitte hoog in het vaandel draagt.

Studio Gondo werd van bij het begin bij deze denkoefening betrokken en bedacht een programma waarbij de geest van de verschillende steden in de kijker werd gezet en ook de plaats die de mens hierin krijgt. In juni wordt het personeel dus verwacht in Docks Bruxsel, waar het ondergedompeld zal worden in alles wat er wereldwijd in de straten leeft.

 

Gondo, zegt u?

De combinatie van artistieke beleving en operationele expertise is het stokpaardje van Gondo ten dienste van bedrijven, merken en instellingen. Een credo dat we ook terugvinden in de naam van Studio Gondo zelf. Want wist u waar de naam vandaan komt? Gilles Parmentier legt uit: "Als beginnende schilder had Magritte een atelier helemaal achteraan in zijn tuin. Hij maakte er vooral affiches en reclameboodschappen voor verschillende merken. Dat atelier dat helemaal in het teken stond van de relatie tussen kunst en merken, noemde hij Dongo. Met een knipoog naar Dongo, kwamen wij bij onze eigen naam: Gondo."

 

Meer blog artikels

  • Onze overtuigingen in de praktijk

    Code
  • Emotie breekt de codes van de creativiteit in de eventwereld

    News
  • Hoe concerten de eventwereld inspireren

    News