Alle blog artikles door

Incentive als event? Ook dat is VO! door Denis de Wagheneire

06 maart 2019
Ngage_Company_Trip_2017-74
ANTONIO IRANZO003
A2pix_012
Photo Drone-32

Al van ons incentive-aanbod gehoord? Welkom aan boord, want wij nemen onze klanten en hun personeel graag mee op reis. Al vier jaar lang organiseert VO originele en verrassende bedrijfstrips op maat. Met onze event-expertise erbovenop!

Er gaat niets boven een weldoordacht en goed georganiseerd uitje om uw medewerkers te belonen, weer samen te brengen en te motiveren. Precies onder dat motto organiseert VO al enkele jaren incentives voor bedrijven. Uiteraard doen wij dat op ónze manier. Wij combineren immers onze twee expertises: die van een incentivebureau pur sang én die van een eventbureau. Daarom gaat VO ook enkel voor maatwerk, mét toegevoegde waarde natuurlijk. We doen dus niet zoals de meeste touroperators die alleen maar standaarddiensten aanbieden. Bij VO doen we net dat tikkeltje meer. In drie stappen.

 

Historiek en waarden, de basis voor de storytelling van elk project

VO maakt van elke incentive een persoonlijk concept, aangepast aan de klant, zijn verwachtingen, het profiel van de gasten en de waarden en/of boodschap die hij graag wil uitdragen. Elke bedrijfstrip moet dus een weldoordacht evenement zijn, het liefst dan nog met een verhaal.

Een mooi voorbeeld daarvan is onze klant Alter Domus. In 2018 werden de 1.350 medewerkers van over de hele wereld uitgenodigd om samen de vijftiende verjaardag van het bedrijf te vieren en zo de interne samenhang te versterken. VO hield daarbij rekening met de indrukwekkende evolutie van het bedrijf en vertrok van het idee dat een verblijf van drie dagen niet zou volstaan om een echte band tussen alle medewerkers te creëren.

We stelden daarom voor om een stap verder te gaan en zo een interactief proces te lanceren om de kracht en de verbindende impact van het evenement te versterken. Zo vormden we internationale en kosmopolitische teams met één doel voor ogen: een fashion look creëren met de hulp van professionele stylisten.

Na vijf maanden workshops reisden alle teams op 21 september af naar Genua, waar de ontwerpen die ze online hadden gemaakt levensecht werden voorgesteld door professionele modellen in een defilé waar zelfs de grootste merken jaloers op zouden zijn. De collectie van 91 unieke stukken als resultaat van een wereldwijde samenwerking maakte iedereen apetrots en plaatste het concept 'samenwerking' in een totaal nieuw perspectief.

 

Verrassing en exclusiviteit voor een unieke ervaring

Een incentive van VO bevat elke keer opnieuw een vleugje exclusiviteit en verrassing. Al negen jaar lang organiseert VO een jaarlijkse trip voor een consultancybedrijf. En elke editie is helemaal anders. Het programma blijft dan ook telkens weer strikt geheim. Tijdens een reis naar Portugal bijvoorbeeld, eindigde een schijnbaar toevallige stop langs een rivier in een heuse barbecue met dj én met overnachting in luxe glamping-tenten. De dag nadien kwam de groep dan weer terecht in een wijngaard, met middenin enkele ultramoderne villa's. Een volgende unieke ervaring dus ...

 

Return on investment

Steeds meer bedrijven vragen naar ontspannende events, die toch nog verband houden met wat ze doen en wie ze zijn, en die de deelnemers zich nog lang zullen blijven herinneren. De tijd van gratis snoepreisjes is voorbij. Een incentive moet vandaag – net als een b2b-event trouwens – een doel voor ogen hebben en het verschil kunnen maken. Medewerkers samenbrengen, verkoopteams motiveren, feliciteren of gewoon iets te vieren? Het programma moet tot in de puntjes zijn uitgedacht om het doel te kunnen bereiken, maar moet tegelijkertijd ook een funfactor hebben voor de deelnemers.  VO zorgt daarom voor een pre- en post-event zodat de effecten zowel op korte als op lange termijn voelbaar blijven. Er volgt dan ook steeds een tevredenheidsonderzoek bij de klant om de KPI's na het project te kunnen identificeren en meten.

Ons team kijkt verder dan een 'leuk' verblijf en gaat vooraf op zoek naar het ideale concept. Ons mantra is en blijft daarbij 'reinventing the codes'. En net daar maken wij het verschil.

 

Meer blog artikels

  • De identiteit van de klant: cruciaal voor een geslaagd evenement

    Code
  • Communicatie, de rode draad doorheen het gehele evenement, van het begin tot het einde

    Code
  • Zingeving + durf = geslaagd event

    Code