In dit artikel blikken we terug op drie opmerkelijke momenten voor VO Event in 2018. De participatieve mega-incentive voor het vijftienjarige bestaan van Alter Domus, de Sales Launch van Levi's Berlijn en de Tuc Rail Convention. Drie events met eenzelfde dynamiek: reinventing the codes.
ALTER DOMUS
Het personeel van een klant omdopen tot co-creator van een mega-event? Je moet maar durven! VO deed het, samen met Alter Domus. En dat had het internationale bedrijf voor zijn vijftienjarige bestaan wel degelijk verdiend. In twee jaar tijd verdubbelde het immers zijn aantal medewerkers: van 1.000 in 2016 naar 2.000 in 2018. VO Event stapte af van de eenvoudige, klassieke formule van een driedaagse incentive en ontwikkelde een nooit gezien eventconcept dat bestond uit drie fasen.
- Een pre-event van vijf maanden: negentig internationale teams van werknemers van Alter Domus werkten in virtuele workshops via een digitaal platform aan het ontwerp van kledinglijnen.
- Het event zelf, gespreid over drie dagen in september mét fashion show van de kleding die werd ontworpen, fiësta en cruise tussen Genua en Marseille.
- Een post-event in de vorm van een online brand magazine met de mooiste momenten van het hele avontuur.
Voor de 1.300 aanwezige werknemers, gasten en co-creators van het evenement, was deze participatieve en verbindende ervaring dan ook een uitzonderlijke belevenis.
LEVI’S SALES LAUNCH BERLIJN
Onze smaakpapillen herinneren zich nog steeds de verrassende smaak van de glanzende popcorn bereid met vloeibare stikstof. Alsof het gisteren was ... En ook de genodigden zullen de fantastische locatie, de prachtige opstelling, het defilé of de ludieke sfeer van het laatste Sales Launch event van Levi's dat in december plaatsvond in Berlijn niet snel vergeten. De locatie van de avond was het mythische Funkhaus, het vroegere gebouw van de radio van Oost-Berlijn, en de geweldige Studio 1 met de looks van een elektriciteitscentrale.
Voor deze nieuwe tweejaarlijkse afspraak met het bekende jeansmerk, creëerde VO Event de omgekeerde wereld ... Zo'n duizend genodigden mochten binnenkomen via, jawel, het podium. Vervolgens mochten ze over een catwalk van 50 meter lopen, met her en der een honderdtal mannequins, artiesten en figuranten (die speciaal voor het event werden aangeworven) die hen toejuichten als echte sterren terwijl ze werden geprojecteerd op een groot scherm. Zodra de genodigden zelf plaats hadden genomen in de zaal, mochten zij op hun beurt de volgende lichting verwelkomen. Verrassingseffect en sfeer gegarandeerd!
TUC RAIL CONVENTION
Tuc Rail vroeg VO Event om dit belangrijke moment in zijn interne communicatie te begeleiden. Voor die gelegenheid sloegen VO en het bedrijf Sense de handen in elkaar en gingen we samen aan de slag om ontwerp en inhoud met elkaar te combineren. Een delicate maar boeiende oefening! We moesten deze keer dus niet alleen letten op de vorm, maar ook op de inhoud. De bedoeling was dan ook om op een verstandige, directe en interactieve manier de boodschap over te brengen aan de 1.500 personeelsleden die waren samengekomen in Auditorium 2000 op de Heizel. VO en Sense werkten speciaal voor Tuc Rail een conventie op maat uit (maar dan wel minder formeel) met specifieke content, een panel van dynamische sprekers, een comedian die grapjes maakte over de veranderingen binnen het bedrijf en een televisiepresentator die het geheel aan elkaar praatte. Opmerkelijk hierbij is dat we een duidelijke en dynamische manier hebben gevonden om de belangrijke boodschap te brengen aan het voltallige personeel.